GMR
Leden van de GMR vertegenwoordigen de personeelsleden, ouders en leerlingen van de tien scholen van Stichting Wolderwijs. Leden van de GMR hoeven niet perse lid te zijn van een Medezeggenschapsraad (MR). Wel dienen zij als ouder/verzorger of personeelslid te zijn verbonden aan de school die zij vertegenwoordigen. Doordat alle betrokken scholen zijn vertegenwoordigd in de GMR is het contact op schoolniveau verzekerd.
De leden van de GMR maken deel uit van één van de drie werkgroepen middelen, personeel of onderwijs. De woordvoerders van deze werkgroepen vormen met de voorzitter van de GMR het dagelijks bestuur. Dit dagelijks bestuur heeft, voorafgaand aan een GMR-vergadering, overleg met de bestuurder. Net als de MR heeft de GMR een wettelijke status. Naast advies- of instemmingsrecht heeft men ook initiatiefbevoegdheid.
De samenstelling van de GMR dit jaar bestaande uit ouder- (o) en personeelsgeleding (p);
De Wezeboom - Oosteinde
Yannick van Veldhoven (o) - Voorzitter DB
De Rozebottel - Koekange
Roelien Walters (o) - Werkgroep Middelen - Lid DB
Het Groene Hart - Zuidwolde
Moniek Kok (p) - Lid DB
De Klimtoren - Drogteropslagen
Marja Reijnders (o) - Werkgroep Middelen
De Horst - De Wijk
Agnes van der Geer (o) - Werkgroep Personeel
’t Oelebröd - Ruinen
Dunja Kiestra (p) - Werkgroep Personeel SHRM
De Bosrand - Kerkenveld
Jeanette Boertjes (p) - Werkgroep Middelen
Het Veldboeket - Veeningen
Gerda Hoogstra (p) - Werkgroep Personeel SHRM
’t Echtenest - Echten
Anouk Verheijen (o)
De Dissel - Ruinerwold
Ilona Bennink (p)
MR
De medezeggenschapsraad op de scholen bestaat uit een gelijke vertegenwoordiging van ouders en leerkrachten en wil mede vorm geven aan het beleid op de school en bijdragen aan het uitvoeren van dit beleid.
Visie
De (G)MR adviseert, controleert en denkt mee vanuit de belangen van ouders en leerkrachten om een leerzame, plezierige, werkzame en veilige plek voor kinderen en leerkrachten te creëren en te behouden. Dit doen we door:
- de (beleids-) voorstellen van de directie te beoordelen en gebruik te maken van ons advies-, instemmings-, informatie- en initiatiefrecht.
- actief met de achterban te communiceren over belangrijke ontwikkelingen die het onderwijs op school beïnvloeden.
- een bijdrage te leveren op lokaal niveau.
Centraal staat daarbij hoe vanuit medezeggenschap bijgedragen kan worden aan de ontwikkeling van kinderen tot zelfstandige personen die verantwoordelijkheid kunnen en willen dragen voor zichzelf, hun omgeving en de samenleving.